torsdag den 31. marts 2016

Tidligt forår.


Der er jo tydelige tegn på forår, men haven er stadig lidt bar.
Vi havde i går besøg af haveskribenten Nina Ewald og hendes mand Georg Messmann. Nina skulle til Aalborg og holde foredrag og ville gerne komme forbi os på vejen, for at tage billeder i haven til en artikel, og hun mente, at da vi har så meget stedsegrønt, ville der være gode muligheder for at vise en have i det tidlige forår. Og hun fik da også taget en masse billeder, og syntes, at hun fandt mange brugbare motiver.



Inspireret af besøget i går har jeg selv gået en tur rundt med kameraet her i formiddag.






Sidste forår blandede jeg den grønne farve til møblerne i dette lille haverum. Møblerne skulle nok markere sig, men ikke mere end der skabtes et sammenhæng til de omgivende grønne toner.









Krukken er en antik tyrkisk olivenoliekrukke, som vi synes, falder fint ind i havens sammenhæng. Den markerer sig ikke så meget, når den senere omgives af mere frodighed.















De grønne toner har et bredt spektrum.





























































4 kommentarer:

  1. Hei Jørn.
    Fantastisk hage du har!
    Og jeg må bare si...dine stenganger ser så flotte! Har du brukt sand og duk under de eller bare rett på jorden?
    Takk for en inspirerende kikk:)

    SvarSlet
  2. Hej Inger Marie. Jeg har lagt stenene i sand, men uden dug. Jeg gravede græsplænen op og alle græstørvene og jorden jeg gravede op blev til hævede bede, hvilket gav os en mere spændende have.
    Kh. Jørn

    SvarSlet
  3. Det er en flot grøn farve, du har givet havemøblerne. Det betyder så meget, at de forskellige "ting" er afstemte i farven. Det er lige præcis det, der får det hele til at gå op i en højere enhed.
    Hilsen Elna

    SvarSlet
  4. Hej Elna. Tak. Ja, det har du faktisk ret i - det med afstemte farver er vigtige, hvis man er optaget af æstetik, og det gælder både ude og inde.
    Kh Jørn.

    SvarSlet